فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته قیمت دوربین مدار بسته قیمت دزدگیر اماکن دوربین مدار بسته hdcvi هوشمند سازی مدارس

مطالب علمي
بروز ترين مطالب علمي

براي داشتن دندان هايي با خط لبخند زيبا بايد ابتدا نامنظم بودن دندان ها اصلاح شود و با انجام درمان هاي ارتودنسي ميتوان آن ها را مرتب كرد و ظاهر آن ها را با استفاده از ونير بهبود بخشيد .
در كلينيك هاي پيشرفته كه به درمان زيباشناسي مشغول هستند و مراجعين براي داشتن ريبايي خنده تقاضا دارند با توجه به متفاوت بودن نيازهاي افراد و متفاوت بودن چهره و نوع دندان هايشان اين طرح متفاوت بوده و با توجه به سفارشي بودن اين درمان شيوه ي انجام آن متفاوت بوده . هر فرد خط لبخندش با ديگري متفاوت است.با رو هاي سفيد كردن دندان ها هر چند وقت يكبار انجام گيرد تا سفيدي و روشني دندان ها حفظ شود و با بكار گذاشتن روكش هايي كه نياز به تراشيدن دندان هاي آسيب ديده يا شكسته و تغيير رنگ داده دارند جايگزين كرده تا ظاهر دندان ها صيقلي و صاف باشد و اگر دنداني از دست داده باشد با استفاده از كاشت دندان به صورت دائمي و روكش كردن آنرا اصلاح كند. با جايگزين كردن دندان كاشته شده ۱۰ تا ۱۵ سال زمان طول عمرش برآورد ميشود و در اين زمان نيازمند اصلاحاتي است تا در گذشت زمانزيبايي خنده باقي بماند.
دندانپزشكي زيبايي در واقع  به زيبايي و ظاهر دندان هاي شما مربوط مي شود.كه شما مي توانيد جدا از سلاكت دندان هاي  خد لبخندي زيبا را به چهره خود هديه دهيد كه اين عامل نيز يكي از هنر هايي موجود  در علم دندانپزشكي مي  باشد.و دندانپزشكان سعي بر اين دارند كه علاوه بر سلامت دندان ها لبخندي زيبايي را به افراد هديه كنند.در رشته دندانپزشي رشته هايي آموزش داده مي شوند كه مر بوط به زيبايي بوده كه پروتز هاي دنداني و ارتودنسي از جمله اين تخصص ها به حساب مي آيند.در غير اين صورت دندانپزشكي زيبايي  يك رشته رسمي به حساب نمي آيد و كساني كه د اين عرصه فعاليت دارند پي به فروش رساندن محصولات خود مي باشند.علاوه بر قلب مهربان و دلنواز خود ، بعضي وقتها لازم است به پزشك دندانپزشك مراجعه كنيم و خود را در دل افراد زياد( علي الخصوص كساني كه برايمان در زندگي از اهميت ويژه اي برخوردارند)،جاي دهيم. ما براي داشتن يك لبخند زيبا بايد به دندانپزشك مراجعه كنيم و از او بخواهيم كه لبخندمان را جذاب كرده و يكي از طرح هايزيبايي لبخند را برايمان انجام دهد و  از او ضمانت ويژه جهت انجام هر چه بهتر اين عمل  بخواهيم و زيبايي خود را از همين الان تضمين كنيم.

اصلاح طرح لبخند بايد به اصلاح كردن بافت لثه ها، نماي دندان، عرض دندان، فاصله ي دندان، لب ها ايجاد شود و تمام اين اجزا بايد ترميم شوند تا لبخندي زيبا را بوجود آورد و با روش هاي مختلف درماني اين امر انجام پذير است. با جايگزين كردن كامپوزيت براي پر كردن كانال هاي دندان هايي كه با مواد رنگي پر شده اند و باعث لكه دار شدن و بدرنگ شدن دندان هاشده تغيير رنگ داد تا بصورت يكدست سفيد در بيايند و با ارزيابي هاي لازم و تشخيص دادن از روش هاي ديگر به منظور تغيير رنگ دندان استفاده كرد و ظاهر پير يك دندان را شاداب كرد و صورت و چهره ي فرد را جوان تر كرد. زيرا سفيد كردن و روكش كردن دندان ها تاثير مستقيمي با طراحي لبخند  داشته و اين رنگ بايد براساس رنگ موي فرد و رنگ پوست او انتخاب شود و حتي حالت مو نيز ميتواند تاثير گذار باشد و اين مهارت  بايد در دندانپزشك وجود داشته باشد تا بهترين روش ها را انجام دهد و با ارزيابي هايي كه به عمل مي آورد تعادل زيبايي را بين آن ها بوجود آورد تا دندان ها در عين درخشان و شاداب شدن رنگي طبيعي جلوه كنند .

– لمينت سراميكي : مقاومت بيشتري نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي دارند و ثبات رنگ بيشتري در مقايسه با كامپوزيت ها دارند و داراي ظاهر زيباتري هستند.

– لمينت كامپوزيتي: ثبات رنگ اين نوع لمينت كمتر است ولي قيمت آن ها ارزان تر بوده و تراش كمتر دندان را از جمله مزيت هايش ميتوان دانست.
ونيرها از جنس سراميك هستند و در لابراتور ساخته ميشوند كه به آن ها سراميكي گفته شده .

برخي از دكتران در مراحل كاشت دندان روكش هاي ايمپلنت را خودشان ميسازند تا برخي از هزينه كاشت دندان كاهش پيدا كند و در آن تاثير داشته و اينكه شما نيازي نيست تا به دو دندانپزشكي مراجه كنيد و با اين حالت استرس نيز كاهش پيدا كرده .
با جلسات رايگاني كه براي بيماران فرهم ميشود مي توانند از چالشي كه برا هزينه محسوب ميشود جلوگيري كرده و با توجه به بودجه ي فرد درمان را انجام داد زيرا برخي از بيماران هزينه ي لازم را براي اين نوع درمان ندارند و بايد با انجام مشاوره و پيشنهادات مالي مربوطه ان ها را مطلع كرده و بر بق آن قادر به انجام درمان باشند.
پيشنهاد مشاوران متخصص دندانپزشك به بيماران اين است كه براي پرداخت هزينه كاشت دندان تغيير زندگي خود را از بين نبريد تا بتوانيد لبخندي زيبا و زندگي متنوعي را شروع كنيد زيرا نياز به تغيير در زندگي يكي از اصول اساسي بوده و ارزش ويزيت كردن را دارد .

آيا دندان عقل را بايد كشيد:
كشيدن دندان عقل قبلا اشاره شده است كه در سنين ۱۷ تا ۲۰ سال رشد ميكند البته در دخترها زودتر از پسرها دندان عقل رشد ميكند.
دندان عقل با سايز هاي مختلف با ساير دندان ها تفاوت داشته و در بسياري از موارد اين دندان ها براي انسان مشكل آفرين شده لذا دانستن نكات زير در مورد دندان هاي عقل ميتواند سودمند باشد.

دندان هاي هاي عقل به دليل نداشتن يك شكل طبيعي مشخص مانند بسياري از دندان هاي ديگر و قرار گرفتن در انتهاي فكين و تميز  نشدن ان ها هنگام مسواك زدن بسيار آسيب پذير بوده و معمولا زودتر از ساير دندان ها پوسيده ميشوند و بايد به كشيدن دندان عقل ممجر شوند.

انواع لمينت دندان و تفاوت آن ها:
لمينت به دونوع تقسيم و ساخته شده كه بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده
– لمينت سراميكي : مقاومت بيشتري نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي دارند و ثبات رنگ بيشتري در مقايسه با كامپوزيت ها دارند و داراي ظاهر زيباتري هستند.

بايد بدانيد كه لمينت مشكلات دندان هاي قدامي را رفع كرده و كاربرد داشته و اگر دنداني با ضايعات زيادي همراه نباشد پس فقط درمان در حيطه ي ميناي دندان بوده .
يكي از شرايط مهمي كه هست نبودن عادت هاي دهاني بيمار است كه دندان قروچه ميتواند باعث شكستگي هاي دنداني كه لمينت شده شود و به مرور زمان به آن آسيب وارد كند.

تراش دادن دندان در طي درمان  و قيمت لمينت دندان؟

تعريف درست از ايمپلنت:
ايمپلنت را به نوعي بازسازي و احيا كردن سلامت دندان ها ميتوان ذكر كرد زيرا بايد جويدن ، حرف زدن درست و زيبا بودن دندان ها را در نظر داشت و با ترميم و بازسازي كردن دندان ها با عمل ايمپلنت هم به زيبايي فرد افزود و هم درمان محسوب شده كه در موارد مختلف تجويز متفاوت بوده و افرادي كه روزانه ۲۰ نخ سيگار را ميكشند نميتوان انتظار داشت كه ايمپلنت روي دندان آن ها ماندگاري داشته باشد همچنين اگر فردي بيماري پوكي استخوان و ديابت را داشته باشد اين روش درماني را نميتواند انجام دهد زيرا اثري نداشته و موثر نيست.
بعد از ايمپلنت دندان را بايد بسيار مراقبت كرد و نوعي دندان طبيعي محسوب شده با اين تفاوت كه دندان طبيعي پوسيده شده ولي ايمپلنت پوسيدگي نداشته ولي بيماري لثه گرفته و بعد از آن درمانش بسيار سخت تر شده.

اما در كاشت دندان ايمپلنت استخوان بايد به حد كافي باشد تا بتوان آن را درون استخوان جاي داد و اين ايمپلنت دست نگهدارنده براي فك پايين درنظر گرفته شده زيرا دست دندان فك پايين بيمار لق بوده و با مشكل روبرو بوده ولي ميتوان آن را در هر دو فك بالايي و پاييني انجام داد.
اگر استخوان هاي فك بيمار به نوعي باشد كه دندان هاي مصنوعي ثابت روي فكشان قرار داده نميشوند ميتوانند از اين درمان استفاده كنند و اگر در زمينه ي هزينه ي پروتز هاي ثابت قادر به پرداخت نيستند ميتوانند از ايمپلنت استفاده كنند به اين خاطر كه در هر فك دهان بايد از ۶تا۸ ايمپلنت دنداني كاشته شود.

اما مي دانيد كه حتي دندان هاي شيري هم ممكن است خراب شوند و مي بايست به ترميم و درمان انها پرداخت.براي شما دراين بخش از سايت دندانپزشكي دكتر سجودي اطلاعات خوبي را در نظر گرفته ايم.اين بخش به درد مادراني مي خورد كه  داراي كودكاني هستند و احتمالا دندان هايشان دچار پوسيدگي و خرابي شده است و نمي دانند بايد دقيقا چه كاري انجام دهند.پيشنهاد مي كنيم حتما اين بخش را به خوبي مطالعه نماييد.
روش هايي كه در اين بخش معرفي كرده ايم عبارتند از :
پاليوتومي
پالپكتومي

اما كلينيك دندانپزشكي  در ايران مسيبر جالبي را طي كرده است تا به اين جاي كنوني رسيده است. شايد بتوان اولين دندانپزشكان ايران را سلماني ها و عطارها و حتي شاگرد زرگرها  ناميد.انها با ابتدايي ترين روش ها و به صورت كاملا سنتي اقدام به كشيدن دندان هاي خراب و پوسيده بيماران مي كردند.همچنين در زمينه ساخت دندان مصنوعي و روكش گذاشتن براي دندان نيز اقداماتي را انجام مي دادند.سالها گذشت تا در ايران بالاخره به اين مساله توجه ويژه اي شد و اقداماتي را در جهت اموزش دندانپزشكي صورت پذيرفت.اين اقدامات بر مي گردد به سال هاي ۱۲۹۷٫
يكي از زير شاخه هاي علم پزشكي، دندانپزشكي است.در اينجا قصد داريم كمي بيشتر با اين رشته علمي و تخصصي آشنا شويم و اطلاعاتي در اين زمينه به دست آوريم:
اين شاخه يكي از مهمترين و اساسي ترين و البته كاربردي ترين شاخه هاي پزشكي محسوب مي شود.اگر بخواهيم عمده كار دندانپزشكي را بررسي كنيم در نهايت به اين نتيجه خواهيم رسيد كه اين شاخه به شناخت عصب هاي داخلي دهان، شناخت انواع جنس دندان ،بيماري هاي مربوط به دهان و دندان، و در نهايت نحوه چيدمان دندانها و كشيدن ،ترميم و عصب كشي دندان تقسيم خواهد شد.در اين گونه موارد وظيفه فرد دندانپزشك اين است كه به درستي تشخيص بدهد و بيمار را قانع كند كه درد از ناحيه اي كه او تصور مي كند نيست.البته تشخيص درد يكي از مهمترين مباحث در حرفه دندانپزشكي مي باشد زيرا در صورت تشخيص نادرست ممكن است يك دندان سالم به جاي دندان خراب كشيده شود و درد نيز همچنان به قوت خود باقي بماند كه در اين صورت لطمه اي جبران ناپذير به بيمار وارد شده است زيرا هر عدد از دندانها انسان مبلغي معادل ۴۰ ميليون تومان ارزش مادي دارد.ولي از ارزش مادي دندان كه بگذريم هيچ ماده ديگري در دنيا نمي تواند جايگزين اصل ماده دندان بشود و مواد جايگزيني كه بشر تا كنون كشف كرده و مورد استفاده قرار داده است اگر چه بسيار جالب و مفيد است اما هرگز نمي تواند جاي جنس دندان طبيعي را داشته باشد.

اگر از رفتن به نزد دكتر دندانپزشك ترس و استرس داريد و حس خوبي از روبرو شدن با او نداريد ميتواند دليل بر يك خاطره بد از تجربه ي اي كه در گذشته از دندانپزشكي داشته ايد باشد و اين ترس و استرس از درمان ناخوشايندي كه داشته ايد باشد كه با راهكارهايي كه گفته ميشود ميتوانيد بر اين حالت غلبه كرده و به راحتي براي درمان به نزد پزشك رفته.

۱- فراموش كردن خاطره ي بد از دندانپزشكي:
بيشتر كودكان با رفتن به دندانپزشكي تجربه بدي را داشته اند و بايد تا آخر عمر خود از رفتن به دكتر بترسند و ميتواد يكي از دلايل اصلي مراجعه نكردن به پزشك باشد.
راه غلبه : از خاطرات دندانپزشكي و مطب دكتر دندانپزشك كه در دوران كودكي و نوجواني داشته ايد را فراموش كنيد و تصوراتي كه از يك فرد روپوش سفيد با ابزار فلزي داشته ايد را از ذهن خارج كنيد و از اين حالات بيرون بياييد و ديگر ترسي نداشته باشيد.در آخر مشتاقانه منتظر حضور گرم شما در سايت دكتر سجودي مي باشيم.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۳۴:۵۹ ] [ عليرضا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی